لوگو بدون پس زمینه بیمارستان ناظران

ورود دستگاه شتاب دهنده خطی مدل Vital beam از کمپانی واریان

دستگاه شتاب دهنده خطی ویتال بیم

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مشهد از ورود یک دستگاه شتاب دهنده خطی به مرکز تخصصی رادیوتراپی و انکولوژی رضا(ع) با هدف ارتقاء سطح ارائه خدمات رادیوتراپی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی انجمن، مهندس افراسیابی اظهار کرد این دستگاه مدل vital beam از کمپانی واریان است که دارای دو نوع پرتو با انرژی فوتونی 6MV و15MV و10MV و پرتو الکترونی 6MeV،  9MeV،12MeV و 16MeV است. با استفاده از این دستگاه تکینک های IMRT ، VMAT و SRS قابل اجرا هستند.

وی گفت: این دستگاه که جایگزین یکی از دستگاه های شتاب دهنده زیمنس در مرکز رضا شده است، در کنار 4 دستگاه دیگر، امکانات درمان رادیوتراپی را ارتقاء می دهد.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مشهد اعتبار تقریبی هزینه شده برای خرید این دستگاه را بالغ بر 85 میلیارد تومان اعلام کرد که تماما با هزینه خیرین تأمین شده و ادامه داد در تاریخ 26 آبانماه قطعات دستگاه در 30 پالت به مرکز رادیوتراپی رضا وارد شد و پس از آماده سازی محل نصب، راه اندازی خواهد شد.

مهندس افراسیابی خاطرنشان کرد مرکز تخصصی رادیوتراپی و انکولوژی رضا(ع) به عنوان مجهزترین و پیشرفته ترین مرکز برای درمان بیماران مبتلا به سرطان در شرق کشور است که در کنار بیمارستان ناظران تمامی شرایط قطب درمان سرطان در سند توسعه شبکه ملی مراقبت سرطان وزارت بهداشت را داراست.