لوگو بدون پس زمینه بیمارستان ناظران

راه اندازی بخش هسته ای بیمارستان ناظران در آینده ای نزدیک

پزشکی هسته ای

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مشهد از راه اندازی بخش هسته ای و اضافه شدن سه اتاق عمل جدید بیمارستان ناظران خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان ناظران، اصغر افراسیابی، مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مشهد، درجلسه مشترک با اعضای خانه صنعت معدن و تجارت استان گفت: راه اندازی بخش هسته ای بیمارستان ناظران با 17 میلیارد تومان اعتبار راه اندازی می شود.

وی افزود: راه اندازی و تجهیز 3 اتاق عمل جدید این بیمارستان با هزینه 20 میلیارد تومان اجرایی می شود.

افراسیابی  با اشاره به بازسازی مرکزدرمانی رضا(ع) که 15 سال از تاسیس آن می گذرد، گفت: بازسازی و نوسازی ساختمان مرکز درمانی رضا نیازمند 3 میلیارد تومان هزینه است.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مشهد افزود: حذف ارز دولتی برای تامین تجهیزات  و قطعات پزشکی موجب افزایش هزینه ها برای بیماران شده است.

وی گفت: این انجمن با حمایت مالی و معنوی از بیماران مبتلا به سرطان که نیاز به  پرتودرمانی  در مرکز رضا(ع) دارند، سعی در جبران افزایش این هزینه تحمیل شده با کمک خیرین دارد.

وی ضمن تشکر از حضور شرکت کنندگان اعضای خانه صنعت معدن و تجارت استان  خاطر نشان کرد:خانه صنعت معدن تجارت نتیجه و برآیند وراهکارهای این جلسه را تا هفته آینده برای بررسی در اختیار بگذارند تا زمینه مشارکت موثر اعضای خانه فراهم شود.

همچنین، مسعود خانی، مشاور عالی بیمارستان ناظران افزود: انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مشهد در مرکزدرمانی رضا(ع) با بیش از 50 سال سابقه کمک به بیماران سرطانی نیازمند، درمان بیماران را با کمک خیرین تسریع می بخشد.

وی گفت: این مرکز روزانه پاسخگوی 250 بیمارسرپایی است و با کمک صندوق خیریه و انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مشهد، هزینه های تخصصی حوزه سرطان را تقبل می کند.

خانی با بیان اینکه سیستم بیمارستان ناظران، سیستمی پویا و فعال است  افزود: حضور جراحان متخصص و دستگاههای پیشرفته با وجود هزینه های خیریه درمانی سرطان در بیمارستان ضروری است.

وی درباره حضور بیماران اتباع گفت: مجوز درمان بیماران اتباع دریافت شده است و با وجود دلالان در این زمینه، سعی کردیم موضوع توریست سلامت بیمارستان را مدیریت کرده و با شرکتهای افغانی، پاکستانی، عراق و عمان جلسات مشترکی برگزار کردیم.

همچنین، مرضیه ابراهیمیان، معاون درمان مرکز رضا(ع) افزود: این مرکزدرمانی با 5 دستگاه شتابدهنده و یک دستگاه براکی تراپی (پرتودرمانی درون حفره ای) در شرق کشور، به بیماران سرطانی خدمات درمانی ارائه می دهد.

ابراهیمیان گفت: با کمک هیئت مدیره، صندوق مددکاری درکنار انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مشهد آغاز به کار کرد و انجمن پس از خود اظهاری و تحقیق میدانی توسط کارشناسان مددکاری، روند درمانی بیماران را تسریع می کنند.

وی با اشاره به سابقه ساخت مرکز درمانی رضا(ع)  که نیاز به بازسازی دارد، افزود: ایجاد آسایشگاه و همراه سرای بیمار که نیازمند همیاری خیرین است، از مهمترین نیازمندی های مرکز برای بیماران است.

معاون درمان مرکز رضا(ع) گفت: وجود همراه سرا، برای بیمارانی که طی 4 تا 6 هفته روند درمان را در این مرکز طی می کنند، بسیار ضروری و موثر است. وی با بیان اینکه با وجود بیماران شهرستانی که نیازمند حضور همراهان خود برای آرامش روانی طی دوران درمان هستند، افزود: وجود یک طبقه آسایشگاه در مرکز رضا(ع)  با ظرفیت محدود، برای  پذیرش دیگر بیماران و اسکان همراهان کم است.

همچنین، ماهرخ شاکریان، مدیر مشارکتهای مردمی انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مشهد  با اشاره به رضایتمندی مردم از مددکاری  و هسته های مختلف خیریه گفت: رمز موفقیت آن، وجود انجمن خیریه مرکز رضا(ع) که با جان و دل برای تهیه هزینه های درمانی بیماران نیازمند تلاش می کنند.

وی با اشاره به غربالگری سرطان  پستان در زنان حاشیه شهر مشهد خاطرنشان کرد: همه مراحل غربالگری، شناسایی و روند درمان زنان بیمار توسط کادر درمان و گروه مددکاری مرکز درمان رضا(ع) انجام و بیماران را تا پایان روند درمان همراهی می کنند.